Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011.r o działalności leczniczej określiła formy praktyki zawodowej lekarzy i lekarzy dentystów.
W celu dokonania wpisu do rejestru, wpisu zmian w rejestrze, wykreślenia praktyki z rejestru konieczne jest złożenie wniosku i wniesienie stosownej opłaty. Wnioski o wykreślenie nie wymagają opłat.
Wnioski należy składać drogą elektroniczną za pomocą platformy Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą
UWAGA: wnioski bez wymaganych załączników będą odsyłane do uzupełnienia.
Aby złożyć wniosek o wpis
- Należy wejść na stronę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl
- Wybrać „Zaloguj się” a następnie „Zaloguj się do usługi – Usługi Elektroniczne Ochrony Zdrowia UEOZ” – przez „Profil zaufany”, „Aplikację mObywatel” ,”e-Dowód”, „Bankowość elektroniczną” lub „USE eID”
- Następnie należy wybrać:
– Rejestr praktyk zawodowych
– Utwórz wniosek praktyka lekarska -> wniosek o rejestrację praktyki lekarskiej - Dołączyć wymagane dokumenty do „Załączników” elektronicznego wniosku o wpis, właściwe dla wybranej formy praktyki:
> potwierdzenie wpłaty:
Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 149 zł.
Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej.
Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto:
Lubelska Izba Lekarska, ul. Chmielna 4, 20-079 Lublin
16 1910 1019 2600 1690 3121 0001
> oświadczenie dotyczące ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
> oświadczenie dotyczące pomieszczenia (dotyczy praktyki 98, 99)
UWAGA: wnioski bez wymaganych załączników będą odsyłane do uzupełnienia - Podpisać wniosek PROFILEM ZAUFANYM i wysłać (jeżeli wniosek został pomyślnie wysłany pojawi się urzędowe poświadczenie)
UWAGA: we wniosku należy wpisać wszystkie miejsca, w których lekarz/lekarz dentysta będzie udzielał świadczeń w ramach praktyki zawodowej
Informacja dla lekarzy/lekarzy dentystów – członków innej izby lekarskiej
W przypadku składania wniosku o wpis przez lekarza/lekarza dentystę członka innej izby lekarskiej do wniosku należy dodatkowo dołączyć:
- klauzula na temat przetwarzania danych osobowych (pobierz)
- kopia prawa wykonywania zawodu
- dokument potwierdzający ciągłość pracy w zawodzie
Aby złożyć wniosek o nadanie uprawnień:
-
- Należy wejść na stronę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl
- Wybrać „Zaloguj się” a następnie „Zaloguj się do usługi – Usługi Elektroniczne Ochrony Zdrowia UEOZ” – przez „Profil zaufany”, „Aplikację mObywatel”, „e-Dowód”, „Bankowość elektroniczną” lub „USE eID”
- Następnie należy wybrać:
– Rejestr praktyk zawodowych
– Utwórz wniosek praktyka lekarska -> wniosek o nadanie uprawnień do księgi
Podpisać wniosek PROFILEM ZAUFANYM i wysłać
Aby złożyć wniosek o wpis zmian:
- Należy wejść na stronę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl
- Wybrać „Zaloguj się” a następnie „Zaloguj się do usługi – Usługi Elektroniczne Ochrony Zdrowia UEOZ” – przez „Profil zaufany”, „Aplikację mObywatel” ,”e-Dowód”, „Bankowość elektroniczną” lub „USE eID”
- Następnie należy wybrać:
– Rejestr praktyk zawodowych
(„Zmigruj uprawnienia” – jednorazowo podczas pierwszego logowania, podając login i hasło ustalone podczas rejestracji na stronie RPWDL)
– Utwórz wniosek praktyka lekarska -> wniosek o zmianę - Dołączyć wymagane dokumenty do „Załączników” elektronicznego wniosku o wpis zmian, właściwe dla wybranej formy praktyki:
> potwierdzenie wpłaty:
Opłata za zmianę wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – 74,50 zł.
Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej.
Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto:
Lubelska Izba Lekarska, ul. Chmielna 4, 20-079 Lublin
16 1910 1019 2600 1690 3121 0001
> oświadczenie dotyczące pomieszczenia (dotyczy praktyki 98, 99) - Podpisać wniosek PROFILEM ZAUFANYM i wysłać (jeżeli wniosek został pomyślnie wysłany pojawi się urzędowe poświadczenie)
UWAGA: wnioski bez wymaganych załączników będą odsyłane do uzupełnienia
Aby złożyć wniosek o wykreślenie:
- Należy wejść na stronę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl
- Wybrać „Zaloguj się” – przez Elektroniczną Platformę Logowania Ochrony Zdrowia (e-PLOZ) – przez „Profil zaufany”, „Aplikację mObywatel” ,”e-Dowód”, „Bankowość elektroniczną” lub „USE eID”
- Następnie należy wybrać:
– Rejestr praktyk zawodowych
– Utwórz wniosek praktyka lekarska -> wniosek o wykreślenie - Podpisać wniosek PROFILEM ZAUFANYM i wysłać (jeżeli wniosek został pomyślnie wysłany pojawi się urzędowe poświadczenie)
Lekarze/lekarze dentyści mogą prowadzić działalność leczniczą w formie:
- potwierdzenie wpłaty
Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 149 zł.
Opłata za zmianę wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – 74,50 zł.
Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej
Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto:
Lubelska Izba Lekarska, ul. Chmielna 4, 20-079 Lublin
16 1910 1019 2600 1690 3121 0001
- potwierdzenie wpłaty
Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 149 zł.
Opłata za zmianę wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – 74,50 zł.
Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej
Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto:
Lubelska Izba Lekarska, ul. Chmielna 4, 20-079 Lublin
16 1910 1019 2600 1690 3121 0001
- potwierdzenie wpłaty
Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 149 zł.
Opłata za zmianę wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – 74,50 zł.
Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej
Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto:
Lubelska Izba Lekarska, ul. Chmielna 4, 20-079 Lublin
16 1910 1019 2600 1690 3121 0001
- potwierdzenie wpłaty
Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 149 zł.
Opłata za zmianę wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – 74,50 zł.
Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej
Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto:
Lubelska Izba Lekarska, ul. Chmielna 4, 20-079 Lublin
16 1910 1019 2600 1690 3121 0001
- potwierdzenie wpłaty
Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 149 zł.
Opłata za zmianę wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – 74,50 zł.
Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej
Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto:
Lubelska Izba Lekarska, ul. Chmielna 4, 20-079 Lublin
16 1910 1019 2600 1690 3121 0001
- potwierdzenie wpłaty
Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 149 zł.
Opłata za zmianę wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – 74,50 zł.
Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej
Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto:
Lubelska Izba Lekarska, ul. Chmielna 4, 20-079 Lublin
16 1910 1019 2600 1690 3121 0001
- potwierdzenie wpłaty
Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 149 zł.
Opłata za zmianę wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – 74,50 zł.
Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej
Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto:
Lubelska Izba Lekarska, ul. Chmielna 4, 20-079 Lublin
16 1910 1019 2600 1690 3121 0001
Obowiązkowe ubezpieczenie OC
Lekarze prowadzący praktykę lekarską wpisaną do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą są obowiązani zawrzeć umowę ubezpieczenia OC w zakresie określonym w art. 25 ust. 1 pkt 1. i ust. 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej.
Prawo do lokalu
Lekarz/lekarz dentysta rejestrujący indywidualną, specjalistyczną praktykę (gabinet) powinien posiadać prawo do lokalu (akt własności, umowa najmu, dzierżawy lub użyczenia) w którym będą udzielane świadczenia, w przypadku praktyki wyłącznie w miejscu wezwania (wizyty domowe) ww. prawo dotyczy miejsca przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej.